Glinka do lakieru

Glinka do lakieru

Kawałek plasteliny, który kosztuje nawet dwieście złotych? Co to za substancja i dlaczego jest taka droga? Dla wielu kierowców zakup czegoś takiego byłby zupełnie nieuzasadnionym wydatkiem i nieprzemyślanym zakupem. Tym bardziej, że część producentów obiecuje niemalże magiczne właściwości swojej plasteliny, co z miejsca każe nam się zastanowić, czy nie mamy tutaj do czynienia z produktem ekscytującym, ale mało użytecznym. Ta plastelina samochodowa to tak naprawdę glinka do lakieru, czyli specjalna masa, której zadaniem jest delikatne usuwanie zanieczyszczeń z lakieru, ale też z elementów chromowanych i szyb. Jaka jest prawda o niej? Przekonajmy się.

Czym jest glinka do lakieru?

Zacząć należy od tego, że glinka do lakieru tylko wygląda jak plastelina. Jest to mieszanka polibutenu (substancja plastyczna) oraz cząsteczek ściernych o bardzo niskim indeksie ścieralności. W ten sposób uzyskuje się miękką, przypominającą plastelinę właśnie substancję, która jest w stanie bardzo delikatnie ścierać z lakieru fragmenty smoły czy startych klocków hamulcowych. Plastyczność masy sprawia, że wszystkie wbite w nią odłamki, na przykład resztki topione pod kołami w czasie jazdy asfaltu, usuwane są bez pogłębiania uszkodzenia, które już powstało. Delikatne właściwości ścierne są w stanie także w niewielkim zakresie wyeliminować szorstkość powierzchni, co poprawia jej wygląd.

Co potrafi glinka do lakieru?

Tutaj dochodzimy do tego, co glinka do lakieru potrafi, a co jest poza jej zasięgiem. Glinka do lakieru jest przede wszystkim bowiem elementem służącym d czyszczenia pojazdu, a nie do jego detailingu. Nie zastąpi polerowania polerką mechaniczną i nie pozwoli na usunięcie hologramów. Dzięki niej można jednak bardzo delikatnie usunąć z lakieru zanieczyszczenia i naleciałości, które w przeciwnym razie wymagałyby ścierania znacznie agresywniejszymi środkami. A to powodowałoby wtórne uszkodzenia lakieru. Innymi słowy, jeśli dbamy o lakier i chcemy go bezpiecznie oczyszczać, glinka do lakieru to idealne rozwiązanie. Nie naprawi ona jednak tego, co już zostało uszkodzone.

Prawidłowe stosowanie glinki

Każda glinka do lakieru może być stosowana tylko na dobrze oczyszczony i opłukany lakier. Jest ona ostatnim elementem w procesie czyszczenia, a nie pierwszym. Najlepiej zawsze zacząć od spłukiwania samochodu myjką ciśnieniową i umycia go szamponem. Dopiero potem można usuwać resztki z lakieru właśnie za pomocą glinki.

Glinka do lakieru może wydawać się droga, ale wcale tak nie jest. Zakupiony kawałek glinki starczy nam bowiem na bardzo dużo. Stugramowa kostka może być podzielona na pięć części, z których każdy oznacza jedno dokładne czyszczenie samochodu. W czasie tego czyszczenia należy ją cały czas ugniatać i wałkować. Musi być bowiem ciepła w czasie pracy, co sprawi, że będzie bardziej miękka i skuteczniej będzie wyłapywać zanieczyszczenia. Można nawet ją rozgrzać w ciepłej wodzie, jeśli na dworze jest zimno i prędzej odmrozimy sobie palce niż zagrzejemy glinkę.

Dowiedz się także w jakim celu konkretnie wykonuje się glinkowanie samochodu  – http://powlokiceramiczne.edu.pl/porady-i-wskazowki/lmlv/glinkowanie-samochodu-jak-i-po-co-sie-to-robi.html  >>

Previous Wyposażenie salonu kosmetycznego
Next Smartfony Xiaomi serii Redmi

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Prowadzenie wypożyczalni samochodów

Wypożyczalnia samochodów to doskonały pomysł na biznes, który może przynieść znaczne zyski, dochodzące nawet do 10 tysięcy miesięcznie! Nic więc dziwnego, że z alternatywy tej korzysta coraz więcej przedsiębiorców, którzy

Motoryzacja 0 Comments

Zakup OC i AC, a konsekwencje podania ubezpieczycielowi fałszywych danych

Czasem zdarza się, że w celu obniżenia składki kierowcy podają ubezpieczycielowi nieprawdziwe dane lub celowo zatajają niewygodne informacje. Takie zachowanie może mieć jednak wyjątkowo nieprzyjemne skutki. Jakie? Sprawdź. Jeśli w

Motoryzacja 0 Comments

Korekta lakieru

Zadrapanie samochodu jest uciążliwe dla niektórych właścicieli samochodów. W takim przypadku konieczna jest korekta lakieru. Zadrapanie – skąd się bierze? Rysy na samochodzie – jest to przede wszystkim uszkodzenie lakieru.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź